Żłobki i przedszkola niepubliczne - jak wybrać?

ijnymi, o charakterze opiekuÅ„czym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miaÅ‚a charakter misji religijnych lub spoÅ‚ecznych (pierwsze powstaÅ‚y w koÅ„cu XVIII wieku we Francji). Dopiero w poÅ‚owie XIX w. rozwinÄ

Żłobki i przedszkola niepubliczne - jak wybrać? Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

O historii przedszkoli

Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody. Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole


Emocje dzieci zawarte w rysunkach

W przedszkolu organizowane są zajęcia plastyczne, w trakcie których wykorzystywane są kredki i flamastry, a także farbki i plastelina. Dzięki temu dzieci poznają właściwe proporcje ciała człowieka i starają się wyrażać swoje emocje. Psychologowie zgodni są co do tego, że młodsze dzieci wszystkie swoje emocje przelewają głównie na papier w tworzonych przez siebie rysunkach. Dlatego dobra przedszkolanka powinna umieć odczytywać emocje dzieci towarzyszące im w trakcie malowania swoich prac i na tej podstawie wyrabiać sobie opinię o domu, w którym dziecko się wychowuje. Tematyka zajęć plastycznych może być przeróżna, od rysunków dedykowanych dla rodziców po własne pomysły na ciekawe rysunki. Dzięki temu dzieci będą mogły rozwijać swoją wyobraźnię.


Zasady pracy przedszkolanek z dziećmi

Przedszkolanki powinny pracować z dziećmi w taki sposób, aby maluchy w bezstresowej atmosferze, bardziej poprzez zabawę, wdrażały się w rytm zorganizowanego, codziennego życia. Większość dzieci po raz w przedszkolu zdaje sobie sprawę z tego, że muszą podporządkować się woli większości i zaczynają rozumieć, czym jest upływ czasu. Jednocześnie dzieci w przedszkolu uczestniczą w zajęciach sprawnościowych, w trakcie których wykonują specjalnie przygotowane dla nich ćwiczenia. Mogą także ćwiczyć w rytm muzyki, czemu służą zajęcia rytmiczne, w trakcie których dzieci mogą grać na różnych instrumentach, a także poruszać się w rytm muzyki. Będą mogły także rozpocząć naukę śpiewu, kontynuowaną potem w szkole.