Poprzednie wpisy:

Następne wpisy:

Czym jest cloaking?

skuteczne pozycjonowanie reszówskuteczne pozycjonowanie reszów Cloaking jest jedną z metod pozycjonowania, która jest uznawana za nieetyczną, dlatego że jest nieakceptowalna przez wyszukiwarki.

Polega ona na prezentowaniu zawartości wyszukiwarce internetowej, która różni się od tej, którą widzą czytelnicy danej strony.

Cloaking polega więc na oszukiwaniu przeglądarki, żeby osiągnąć wyższe pozycje w rankingu, niż byłoby to możliwe bez stosowania tej metody.
Z powodu niezgodności treści przedstawianej wyszukiwarce oraz odbiorcom taka strona może zostać trwale usunięta z indeksów większości wyszukiwarek.
Z tego powodu jest to bardzo niepolecana oraz nieetyczna metoda pozycjonowania, które w efekcie może przynieść więcej szkody, niż pożytku.

Krótka definicja z Wikipedii.

Linkowanie

Linkowanie (ang. Link building) ? zestaw działań związanych z optymalizacją dla wyszukiwarek internetowych wewnątrz i na zewnątrz strony internetowej, których celem jest poprawienie pozycji witryny w wyszukiwarkach internetowych, a pośrednio zwiększenie ilości wejść na daną stronę lub linków zwrotnych.
Poprawna implementacja linkowania może zwiększyć ilość wysokiej jakości odniesień do danej strony internetowej, co z kolei może przełożyć się na wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek internetowych.
Wykorzystywane jest także jako strategia w kampaniach marketingowych, których celem jest zwiększenie świadomości marki. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Linkowanie

Początkowo nie było to trudne gdyż

Przykład: http://przyklad.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1:wiadomosci&catid=1:boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym&Itemid=32 http://przyklad.pl/wiadomosci/zagranica/1-boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym Jak wynika z powyższego przykładu zaletą SEF jest obok większej przejrzystości, często także krótszy adres internetowy. Pozycjonowanie jest prowadzonym często równocześnie z optymalizacją strony procesem pozyskiwania odnośników z serwisów zewnętrznych, które są jednym z czynników wpływających na pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron rozpoczęło się wraz z rozwojem pierwszych wyszukiwarek internetowych.
Webmasterzy dążyli do tego, aby ich strona pojawiła się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania dla danego zapytania.
Początkowo nie było to trudne, gdyż wyniki w wyszukiwarkach opierały się na analizie słów kluczowych podanych przez autora w nagłówku strony. Później jednak, między innymi ze względu na łatwą manipulację słowami kluczowymi, wyszukiwarki zaczęły je ignorować, odwołując się bezpośrednio do treści strony. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
.