to jedna z prężnie zmieniających się branży w sieci. W sumie każda firma ma stronę w sieci, a świeżo powstałe chcą ją szybko założyć. Czy opłaca się inwestować w stronę firmową?
Bez strony siÄ™ nie da
Dzisiaj firma bez strony internetowej nie istnieje i powinien wiedzieć to każdky, kto chce prowadzić biznes, a zwłaszcza internetowy. Załóżenie profesjonalnej strony niestety kosztuje i nie można w tym temacie oszczędzać, ponieważ to w końcu nasza wizytówka w sieci.
Jeżeli strona będzie wygladała 'tanio' to takie samo zdanie wyrobi sobie klient i najzwyczajniej w świecie pójdzie do konkurencji. Strona firmowa powinna sie wyróżniać na tle innych, konkurencyjnych stron. Przyciagać treścią i oczywiscie samą ofertą. Dobre i chwytliwe teksty również sporo pomogą w zdobywaniu nowych klientów.
PoczÄ…tki e-commerce
Za pomocą systemów elektronicznej wymiany danych (ang. Electronic Data Interchange ? EDI) przedsiębiorstwa już na początku lat 80. drogą elektroniczną wymieniały się informacjami. System ten wykorzystywał synchroniczne połączenia pomiędzy dwoma serwerami i jednocześnie umożliwiał przekazywanie wszelkiego rodzaju informacji, jak np. terminów dostaw, zamówień kupna, czy też potwierdzeń płatności. EDI oferował przedsiębiorstwom wydajniejszy sposób przesyłania informacji niż tradycyjna poczta czy fax, lecz działał w sieci firmowej, co ograniczało jego zdolność do obsługi wielu użytkowników.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny
Co to CMS i czemu jest ważny...
Systemy zarządzania treścią (CMS) to podstawa dzisiejszych stron i właściwie 90% wszystkich stron je posiada. Jednak co to takiego i czemu jest potrzebne? Cóż, kiedyś aby mieć stronę i zmieniać na niej informacje trzeba było znać język HTML, JavaScript, PHP... Teraz wystarczy zalogować się do panelu i wszystko mamy 'podane na tacy' i w parę kliknięć można zmienić treść na stronie.
Większość systemów CMS jest dość prostota w obsłudze, ale są również takie kwiatki jak Typo3, którego usability leży i kwiczy. Mając stronę na tego typu CMS'sie i tak musimy zatrudnić webmastera, albo nawet programistę...
Obecnie najpopularniejszym CMS'em jest WordPress, głównie ze względu na prostotę i duże możliwości.